joi, 14 martie 2013

Ba, "avemus papam", de ce mint?

Am minţit cu neruşinare cînd am publicat precedenta postare. Dar aveam şi eu dreptate atunci. Adica atunci nu ştiam încă-că avem Papă. Biserica Catolică a reuşit într-un timp aproape record să dea lumii un nou papă. Mai exact, pe Papa Franţi. Adica de ce zic eu Franţ şi nu Friţ*? Că Francisc e mai cunoscut şi mai în portofoliul numelor cu der/die/das iar pe scurt i se mai spune aşa cum ziceam eu acolo "Papa Fritz". Vă spune ceva porecla de "friţi"? Era un fel de alternativă la "nemţi, nazişti, măncători de varză, hitlerişti"...  Vi se pare ciudată alegerea acestui nume de succesorul unui papă de origine germana? Păi nu... că Cardinalul Jorge Bergoglio, chiar daca este de origine italiana stabilit de j'de generaţii în Argentina, doar dintr-um mare şi profund respect pentru înaintaşul său Francisc de Assisi şi-a luat acest nume. Nu pentru că înaintaşul său Papa Benedict era neamţ. 
Nu ştiu cum naiba dar îmi ies numai minciuni din tastatuă. Cred că e fabricată în Vest-Europa şi asta... că altfel, nu se explică. Deci Sfîntul Francisc, originalul, era cel ce a înfiinţat Ordinul (călugăresc) Franciscan pe la 1200. A avut el ca "misiune sacră" reconstrucţia bisericii şi chestii de-astea. Şi azi, Biserica Catolică este în suferinţă. La fel ca toate celelalte culte creştine. Se comprimă, se dezumflă. În timp ce... islamismul se umflă ca o gogoaşă, cu toate războaiele şi cruciadele astea pentagoneşti, de show. Bine şi ce minciună spuneam/tastam eu mai sus? Că Papa Franţi nu are nici o legătură-de-voie-sau-fără-de-voie cu restul nemţilor?  Ca să mint pe mai departe afirm cu toată tăria: N-ARE! (ce-mi plac cacofoniile şi tă-tă foniile astea. Dar am voie, că e vorba de Biserica Catolică ...şi prin extensie...)
Aşadar, nu există nici un fel de relaţie directă între faptul că Papa Ioan Paul-cel-de-după-primul - prin activitatea sa asiduă şi consecventă - a reuşit de a dat jos comunismul ăsta odios şi pe soţia lui sinistră şi a putut si Germania asta mică să devină ceva mai mare prin reîntregirea cu preluarea DDR-ului. Urmaşul său papă, direct neamţ... nu a făcut aparent prea multe. Un pic de lobby, imagine, mici investiţii pe ici pe colo... şi a pregătit terenul pentru ...hmmm.... reconstrucţia bisericii. Cu un papă care (nu-i aşa?) nu are nici o legătură cu Germania. Şi-a făcut numai doctoratul în Germania. Şi e dintr-o ţară departe departe de Europa. Atît de departe încît a fost numai bună pentru refugiaţii germani de după al doilea război să se ascundă. Cînd spun refugiaţi, înţelegeţi desigur, foşti ofiţeri SS, Gestapo, SD, Abwehr... Sînt unele voci care spun că şi Hitler şi-ar fi făcut planuri pentru ţara asta...
No aşe! Am stabilit ca nu există nici o posibilitate de legătură cu ceva nemţesc în PapaFriţ. Şi-atunci, de ce naiba mai bat cîmpii eu pe aici? Îl salut pe Suveranul Pontif şi îi doresc succes în activitate. Mai ales, că dacă stau să mă gîndesc bine... parca ar avea dreptate să facă ceea ce cred eu că ar fi bine să creadă să facă. Atîta numa: vă rog io frumos... faceţi diferenţa între poporul ăla nobil, descendent din daci şi toate neamurile astea proaste descendente din inzi si de pe unde-or mai fi venit cu apucaturile astea ale lor. Asta aşa, preventiv, în caz că o să fie vorba de vreo nouă selecţie internaţională... hmmm... pentru eficientizarea, purificarea şi ...mda... ce-o mai fi pe acolo. Amin!
      */Friţ vine de la Frederich/Friedrich/Friz...ca sa nu ziceţi că vă aburesc chiar de tot...

Niciun comentariu: