vineri, 3 aprilie 2009

Jocuri prezidenţiale

Mai bine spus, jocuri pentru prezidenţiale... Nu am crezut niciodată că presa poate fi aşa de uşor prostită. Pînă ieri, cînd Gigi Becali a fost arestat cu tam-tam, alai, trompete...
Ce ar fi nou, dacă v-aş spune că România este în proprietatea unor grupuri de interese, a căror definiţie poate fi sinonimă cu cea a Mafiei? Nimic, se ştie de mult. Faptul că Gigi Becali este şi el component al unui asemenea grup, ar fi o banalitate de grădiniţă, dacă aş da-o ca pe o noutate. Faptul ca se apropie alegerile prezidenţiale? Şi ce e nou aici? Sau că deja se ascut armele, se testează uneltele şi strategiile, se întind plasele pentru adversari... se ştiu toate, că nu-s noi.
Ceea ce aş putea să spun ca "nou" ar fi că şi Gigi Himself are ceva interese cu această campanie. Am mai spus undeva că Gigi va fi noul preşedinte al României? Şi că are binecuvîntarea ocultă a Moscovei? Nu am spus? Uite că mi-a scăpat, dar nu vroiam să vă spun... Dar dacă tot am început... hai să mai zic una-două mititele: Marile manipulări cu care a ieşit la atac Rusia, pentru a (re) cuceri Europa sînt religia şi fotbalul. Doi mari stîlpi ai porţii "arc de triumf" prin care poţi să treci cu cămila prin urechile acului ...ca să mă folosesc de o zicere biblică...
Prostirea omului simplu se face cu cîteva reţete simple, pre-setate şi scrise deja în manualele de manipulare. În ziua de... citiţi la pagina... şi aplicaţi conform calendarului... La auzul semnalului dat la TV xyz, la ora..., veţi proceda la pasul unu. Confirmarea acţiunii o veţi avea citind anunţul de mică publicitate din ziarul... din data... sau pe saitul www. ceproştisînteţi. ru
Şi ce legătură e între Ortodoxie, fotbal, ruşi şi Gigi Becali? Faptul că a fost arestat! Credeţi că îmi bat joc de voi? Nu, din păcate îmi plîng tristeţea pe umerii voştrii. Uitaţi-vă la reacţia ÎNTREGII mass media româneşti: Bine dom'le, dar Becali în afară că e gură-spartă, nu e vinovat de nimic, e cumiţel, e mieluşel, e un credincios, e un filantrop-fotbalist... Puţine lucruri urîte am auzit. De parcă ar fi intrat brusc la Nufărul, la apretat şi curăţat. Dacă m-aş fi bazat pe un sprijin ocult, rusesc, şi aş fi avut libertatea de strategie şi acţiune, ...adică dacă aş fi avut control asupra unor instituţii... aşa aş fi făcut şi eu. Aş fi inventat o poveste lacrimogen-hazlie şi l-aş fi scos în lumina reflectoarelor pe "omul providenţial". Pregătit, cunoscut, dus în faţă de mass media, ani de zile, pentru tot felul de chestii. Nu e nici un copil în România, care să nu fi auzit de Becali. Toate babele de la ţară ştiu de el. Apoi, o vreme pus la dospit, la vreme de criză... săracul a pierdut o grămadă de bani... a ajuns să crească oi să le dea de mîncare copiilor lui... săracul... uite a fost arestat... Brusc, discursul "marelui strateg" se va schimba radical, va deveni mai puţin agramat, mai puţin tîmp, dar va deveni ceva mai ţintit şi argumentat. Prins deja la creierul omului de rînd, acum, intrat deja înăuntru, va lucra de acolo să-l convingă (via momentul arestării) că e şi competent, că este singurul mare pericol împotriva bandiţilor de la guvernare, că e singurul în stare să se ia de piept cu duşmanul... hai să-l votăm, săracul...
Şi după aceea o să începem să învăţăm iarăşi ruseşte la şcoli, grădiniţe. BNR-ul va afişa cursul leu-rublă, vom şti foarte bine ce evenimente culturale se desfăşoară pe scenele de la Moscova...
Din partea mea, nici o problemă. Prefer ruşii, americanilor, din foarte multe puncte de vedere. Dar parcă, aş prefera să fie ceva "mai pe faţă". Ceva în genul: măi băieţi, asta este, sînteţi în zona noastră, ce să vă facem? Hai să vedem ce tribut aveţi de plătit, ca să vă lăsăm să trăiţi în felul vostru. Că pe noi, de fapt, nu ne interesează decît averile. Femei avem, pămînt, păduri... iar ideologie nu mai vindem, că tot la bani/putere se ajungea şi pe vremea cînd vindeam idei şi lozinci...
Trăiască Rusia! Votaţi Becali! ...săracul de el...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu care ma gindeam "saracul Gigi"!mi-e tot mai greu sa inteleg ce se intimpla cu tarisoara noastra.Am mai citit povestioare de pe blogul tau si mi s-a parut ca exagerezi un pic,ca prea le ai cu deductiile, si ca mergi prea departe...in timp si spatiu. Scuze!Incep sa inteleg,ai din ce in ce mai multa dreptate,unele din prezicerile tale au inceput sa se lege,sa prinda contur{din pacate!).Si ar trebui sa zici mai Taaare sa auda mai multi.Mai bine nu!s-ar putea sa te auda cine nu trebuie si sa fii luat pe "sus'...ca Gigi.

marstef spunea...

Multumesc pentru comentariu. Daca ai vreme, intra si pe sait, ca mai am si acolo unele "povesti". Ceva mai "pitrocite" si mai dureroase. Si ceva mai putin perisabile...
Da, stai linistit ca sint monitorizat de "cine trebuie". Daca-s "ai nostrii" m-as bucura sa traga invataminte si sa vada ce e de facut. Daca-s "de-ai lor"...
"Prezicerile" mele nu sint decit observatii de bun-simt. Ele saracele ("prezicerile") se leaga de mult, acolo unde am reusit sa am dreptate. Dar mai sint si "chiftele", ca doar n-oi fi eu Mafalda sa le stiu pe toate...