vineri, 18 septembrie 2009

Jaful din Gutîi

Postez această mititică argumentaţie, pentru că mă consider specialist în transporturi speciale de valori. Am lucrat mulţi ani în domeniu. Inclusiv la firma G4S, timp de un an, direct şi nemijlocit. Le cunosc toate vulnerabilităţile (foooooaaarte multe şi foooarte grave!), rigidităţile şi maxima incompetenţă. Dom'le, ăştia sînt nişte incompetenţi incredibili! Nişte brontozauri, care vor dispărea la prima glaciaţiune. Vorba vine!
Faptul că nişte indivizi bine organizaţi au reuşit să dea o gaură la G4S nu este de mirare. Nici nu era greu. Pînă şi un grup de copii ar putea să facă aşa ceva. Nu am să intru în amănunte, din respect faţă de foştii colegi. Mi-este milă de ei şi mi-ar părea rău să păţească ceva. Cît despre firmă, dacă va da faliment, nici o pagubă. Încă o şleahtă de ne-aveniţi trimişi unde le e locul: la tomberon!
Nu mai demult, de vreo 5-6 luni de zile, le-am transmis într-o scrisoare, cîteva recomandări. Fiind angajatul lor, eram direct expus la pericole. Practic, îmi era frică să nu mor din prostia lor. Pentru nişte orgolii de doi lei, ale unor foşti colonei, adunaţi de pe stradă, total paraleli cu meseria asta, încercînd să adapteze reguli din anii '60 la realităţile mileniului 3, nu mi se părea corect să-mi pun pielea-n băţ. De asta nici nu mai sînt în echipa lor, Doamne ajută! Recomandările veneau din partea unui tip, care a făcut transport de persoane şi valori, mai bine de 15 ani (într-un fel sau altul), inclusiv în zonă de război.
Pe scurt, cauzele incidentului sînt legate de nişte reguli tîmpite ale G4S, de nişte incompetenţi (angajaţii, dar şi şefii lor!), de cît valorează nişte profesionişti (salarii, prime, selecţionare etc.) şi de nişte realităţi sociale din România. Şpaga, nepotismul, ascunderea gunoiului sub covor, minţirea opiniei publice şi multe altele asemenea sînt cauze şi efecte şi iarăşi cauze ale unor asemenea incidente. Interesant este că, nu aici începe şi nici nu se termină aici. Să vedem cine va cîştiga lupta, între profesioniştii adevăraţi (hoţii, jefuitorii...) şi ageamiii (ciurucurile care acceptă trei lei salariu de la nişte hoţi cu acoperire de firmă legală). Şi ...apropo! Ştiţi că mamelucii ăştia de la G4S fac transportul de valori pentru bănci şi pentru Poştă? Ştiţi că tariful lor de căpuşe, în afară de tot felul de "mici chestii", este de 6 (şase) euro pe kilometru? INCREDIBIL!!! Mă opresc aici, pentru că scrisoarea trimisă avea 5 pagini, şi era una destul de scurtă, la cîte nereguli erau acolo. Cît despre hoţii din Gutîi, aproape sigur nu vor fi prinşi. Nu de alta, dar una din variante ar fi că, chiar unul din clienţii G4S ar fi putut pune la cale acest "joc", pentru a scăpa de un contract foarte greu de re-negociat/anulat. Good bye "gold for sleep"...

Niciun comentariu: