miercuri, 10 noiembrie 2010

Să îngenunchiem puţin...

...la căpătîiul unui mare om. Adrian Păunescu. Dumnezeu să-L aibă-n pază! Nu voi repeta laude şi nici acuze. Nu voi începe să recit şi nici să vorbesc în rime...
Comentariul meu se referă la un mititel fapt divers. Averea lui. Interesele în jurul persoanei şi a moştenirilor. Rude, familie, case etc., toate sînt luate acum la puricat. Moartea Mădălinei Manole încă mai face valuri. Aflăm că un oarecare i-a vîndut furadan şi acum este arestat. Nu pricep de ce să fie arestat un tip, care a vîndut o substanţă relativ frecvent utilizată (deci accesibilă!) în agricultură şi în alte domenii. Aşa vor începe unii şi alţii să mai despice firul în patru. Sau nu.
Părerea mea e ca NU! Se va aşterne tăcerea, destul de repede. Familia (probabil) va găsi acele căi de împărţire; poeziile sale vor mai apărea; se vor mai face nişte cenacluri, şedinţe comemorative, se va institui un premiu literar cu numele poetului etc., etc. Şi linişte şi pace. De ce cred eu asta? Pentru că am avut proasta inspiraţie să îngenunchez în memoria păunescului. Cînd stai în poziţia asta, mai vezi qestii pe care, din picioare nu le vezi. Şi ce am văzut eu? O casă la Roşia Montană. Bun şi? Păi fraţi, cumnaţi, verici şi şorici, ce e la Roşia Montană? O fabrică de ...roşii, nu-i aşa?
Nu-i aşa! Nu-i mai vine să creadă nimănui că, mai există puţini români care mai ţin piept colosalei presiuni pentru distrugerea zonei! Nimeni nu-i mai ajută, nimeni nu mai investeşte acolo. Este o stare de aşteptare, o încordare pe care nu ai cum să o simţi daca stai în... picioare... departe... Cineva a finanţat avocaţi, curente de opinie contra mafioţilor Gold&comp. Probabil că unul din vîrfuri a fost si păunescul.
Nu ne mai amintim de mari români căzuţi pentru curajul de a fi şi a se manifesta ca români. Generalul Guşe, asasinat pentru că s-a opus invaziei ruseşti în 1989. Antonie Iorgavan, iradiat şi el pentru că a refuzat multe compromisuri politico mafiotice. Aldea Teodorovici şi mulţi alţii... Sigur, sînt afirmaţii. Nu am dovezi în acest sens. Speculez, aşa cum am mai speculat pe aici prin blogul ăsta. Şi acum speculez. Dar, de ce nu? Pentru că e grabă mare, şi au început să iasă la rampă în favoarea Gold-ului şi personalităţi de genul Bogdan Baltazar şi alţii. Poţi să te gîndeşti că indivizii au investit enorm şi nu se vor lăsa blocaţi de un "oarecare" român. Indiferent cine ar fi el.
Uite o temă bună de mestecat, alături de prea-trezitul furadan al Mădălinei, Domnu' s-o aibă şi pe ea în pază! Dar mă îndoiesc că vom vedea această temă în dezbateri. Probabil că se va difuza o mai mare cantitate de publicitate cu beneficiile minunante ale exploatării aurului de la Roşia Montană. Şi dacă mergeţi pe link, o să mai vedeţi şi părerea mea despre ce este DE FAPT acolo. Bineînţeles că sînt speculaţii, că de unde draku' să am io informaţii atît de subtile şi ieczacte? Bat cîmpii, tovarăşi. Şi am analizele la zi. Nu am probleme cu inima, nici cu ficatul, nici cu leucemia...

Un comentariu:

Anonim spunea...

uite,de asta iti citesc eu blogul...ma surprinzi placut de fiecare data!adica cine se astepta sa scrii despre Paunescu si sa ajungi la Rosia-Montana...cum s-ar spune unde dai si unde crapa...