duminică, 24 iunie 2012

Comedia „Adrian Năstase”

Asist detașat la comedia horror despre un personaj controversat din prima linie socio-politică românească. În rolul principal apare „himself” însuși sinistrul personaj. Spun că asist detașat, pentru că nimic nu mă emoționează în materie de "tragedii" în zona elitelor noastre de carton. Mă enervează, mă scîrbeşte... dar astea nu mai sînt emoţii în cazul meu, ci automatisme. Reacţii normale - ca să zic aşa - lipsite de emoţie. Adică mă enervez automat, fără să-mi răscolesc sufletul, fără sa simt practic această enervare. Paradoxal, nu? Cu puţin exerciţiu... o să reuşiţi şi voi să vă enervaţi fără să simţiţi vreo chestie deosebită din asta. E ca şi cînd admiraţi "opera" pe care o lansaţi lumii în momentul în care trageţi apa la clo. Adică vi se strănge puţin faţa, nasul... poate mijiţi niţel ochii... dar nu veţi simţi nici un regret cînd veţi trage apa. Nici o emoţie, nici o revoltă, nici un conflict interior. O faceţi automat. Şi gata.
Ceea ce vreau eu să spun în povestea mea de asatăzi este altceva. Regia, motivul şi urmarea filmului serial "săraaaacul A.N." Aşadar, se ştie din istoria trecută (Gheorghiu Dej, Ceauşescu) dar mai ales din cea recentă că puşcăria aduce voturi. Vezi cazul Gigi Becali dar mai ales cazul Dan Diaconescu. Becali a ajuns in Parlamentul European cu o mulţime de avantaje şi imunităţi, imediat ce a ieşit din puşcărie. Dan-OTV are brusc 'jde procente la alegerile locale, cu un partid-bebeluş de numai cîteva luni. O lovitură incredibilă pentru toată clasa politică mondială! Cum Năstase a urmărit cu interes şi interese toată activitatea lui Dan Diaconescu (se ştie deja că, la un moment dat, a vrut să fure efectiv televiziunea OTV printr-un şantaj de doi lei!) nu e greu de imaginat/înţeles că şi strategia cu puşcăria este după modelul D.D. 
Dar... pentru că "are oi mai multe, mîndre şi cornute" A.N. ridică această strategie la rang de artă. Nu numai că îl aruncă la cîini pe Victoraş Ponta cu "doctoratul" lui de cîţiva banuţi... dar acceptă şi joculeţul de-a puşcăria regizat de ...alţii... Adică aşa cred ei, ăştia alţii, că ei au regizat chestia asta. Intervine apoi dramatica "sinucidere" cu tot spectacolul şi cu tot balamucul de după aia. 
Pauză! Ce urmează? Alegerile? Ălea din toamnă? Părerea mea e că urmează o nouă suspendare prezidenţială, pe fondul urii poporului, pe fondul scandalului permanent şi a "intoleranţei" la prim-miniştrii... Cu imensul capital de simpatie si compasiune pentru săraaaacul A.N. ...cine credeţi domniile voastre că va fi noul-viitorul preşedinte? Dan Diaconescu? Cum... cu numai 3 zile de puşcărie? Fără nici o sinucidere? Cu o singură televiziune (mă rog, două cu tot cu DDTV)? În acest moment aproape că pot garanta că A.N. va reveni brusc în primul plan, după ce a ispăşit pentru greşelile de insubordonare avute la un moment dat. Pentru că, nu avem cum să nu recunoaştem că toată zeama aia puturoasă de la USL nu are un nume mai important ca A.N. Tipul este uns cu toate alifiile şi are un cuvînt al drakului de greu de spus printre ai lui. Şi uite că şi printre noi. După părerea mea, oricine arată compasiune acestui ticălos, este la fel de vinovat ca el. VINOVAT DE PROSTIE CALIFICATĂ!!! Să nu ziceţi că nu v-am spus! Da, ştiu... cei 2-3 cititori ai blogului meu nu au cum să facă o revoluţie în România. De-asta-mi şi permit să fiu atît de direct în afirmaţii. Pentru că ştiu că nu va avea nici un efect toată povestea asta a mea. 
Cred că ştiţi ce va urma în ceea ce priveşte noul şi surprinzătorul jucător de pe scena noastră politică! Mă refer la partidul PP-DD. Va intra lejer în tot ceea ce înseamnă poziţii sociale şi politice. În cazul că nu vor apărea atentate sau suspendări sau alte crize artificiale, viitorul preşedinte va avea iniţialele D.D. Nu trebuie uitat faptul că în trista eventualitate că liderul ar dispărea... praful şi pulberea s-ar alege de tot partidul şi tot ceea ce înseamnă el la ora actuală. Deci Dane! Ai grijă pe cine ai în spatele tău! Ai grijă la trădători... ai grijă la ce mănînci, la ce bei... ai grijă la cine se uită la tine printr-o lunetă...!!! Mafioţii ăştia nu au nici un fel de scupule. Asta desigur... în cazul că ai reuşit să ramîi curat şi cinstit, aşa cum te ştiu. Dar chiar şi eu mai pot să greşesc, nu!?
Aşa ca sfat general: iubiţi cu inima, gîndiţi cu creierul! Nu le încurcaţi. Dacă le amestecaţi, pot să apară manipulările, hoţiile şi ticăloşiile. Dacă lăsaţi inima să gîndească în locul creierului vă puteţi considera proşti. Iar dacă veţi iubi cu creierul... nu veţi putea avea calitatea de oameni... Cît despre vot? În nici un caz nu putem vorbi despre dragoste aici... Aşa că: vă rog eu mult! Nu mai votaţi cu inima, cu sentimente, simpatii, drăgălăşenii, hormoni...!!! Şi... mai ieşiţi băi frate pe afară şi mai lăsaţi naibii televizoarele alea acasă, dacă nu puteţi pur-şi-simplu să le aruncaţi la gunoi!

Un comentariu:

o-ncurajare spunea...

"povestea ...are efect" chiar și oricât de mic ar fi.
Nu vă subestimați. Nu vă negați condiția omului de geniu. Nu disperați. Nu deznădăjduiți. Aveți credință, aveți speranță.
Dumnezeu a ales lucrurile slabe să le facă de rușine pe cele tari, și pe cele nebune că să le facă de rușine pe cele înțelepte.
Şi Dumnezeu a ales lucrurile josnice ale lumii şi lucrurile dispreţuite, ba încă lucrurile care nu sunt, ca să nimicească pe cele ce sunt.